مشاوره در ساخت وانتخاب مناسب ترین ،درب اتوماتیک.کارادرب/درب اتوماتیک

مطالب خواندنی و مفید در وبلاگ این شرکت

خطرات ناشی از درب اتوماتیک

طراحی سایت

خطرات ناشی از درب اتوماتیک

یک درب نیروگاه در BS EN 16005: 2012 درب های عابر پیاده با نیروی کار تعریف شده است. ایمنی در استفاده الزامات و روشهای آزمون به عنوان "درب مخصوص عبور عابر پیاده فقط با یک یا چند برگ که حداقل در یک جهت ، توسط منبع انرژی خارجی (مثلاً به صورت الکتریکی) به جای انرژی مکانیکی دستی یا ذخیره شده حرکت می کند".

 

در محدوده این تعریف ، درهای کشویی ، تاب دار و گردان پیاده روی با کارکرد قدرت ، از جمله درهای متعادل و درهای تاشو با یک برگ به صورت افقی وجود دارد.

 

نقاط اصلی خطر مرتبط با چنین درهایی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد.

 

    درب های کشویی اتوماتیک: جایی که دو برگ به هم می رسند و در دو لبه بسته شده.

 

    درب های چرخشی اتوماتیک: جایی که درب به داخل قاب بسته می شود و لبه بسته شدن ثانویه در محل چرخش درب است.

 

    درب اتوماتیک تاشو: جایی که برگها بهم می پیوندند ، لبه اصلی بسته شدن و جایی که درب تا می خورد ، لبه بسته شدن ثانویه ، افتادن و ازدحام.

 

    درب های گردان: به دلیل تعداد لبه های بسته شده ، چندین نقطه خطر بالقوه وجود دارد.

 

لازم به ذکر است که قطع و ازدحام برای همه انواع خطرناک است اما "شکاف" بالای درهای اتوماتیک کشویی که اپراتور در آن قرار دارد به دلیل ارتفاع بالاتر از سطح کف خطری تلقی نمی شود. هرگونه آسیب ناشی از لمس درب در اینجا به عنوان یک عمل عمدی طبقه بندی می شود

.

چگونه می توان از ایمنی درهای نیروگاه اطمینان حاصل کرد

 

    برای کاهش خطرات باید درهای عابر پیاده که از طریق نیرو استفاده می شوند ، با توجه به کاربرد خاص آنها ، مشخص و طراحی شوند.

 

    مشخص کنندگان ، اپراتورها و تولیدکنندگان / تأمین کنندگان برای اطمینان از مناسب بودن دستگاه های ایمنی برای شرایط کار باید در کنار هم کار کنند.

 

    پس از نصب و راه اندازی توسط یک شخص صالح ، باید اطلاعات لازم را به افرادی که مسئولیت استفاده و نگهداری درب ها را دارند ، ارائه شود.

 

    ورود به سیستم ، روشن نگه داشتن مسیر حرکت ، شکست اضطراری و علامت گذاری اتوماتیک درب ممکن است به عنوان بخشی از نصب مورد نیاز باشد.

 

    دستورالعمل های عملیاتی باید به عنوان بخشی از کنترل کلی خطرات ، در ارزیابی خطر درب ها ادغام شوند.

 

    بررسی های عملیاتی محلی به طور مفصل در دفترچه گزارش وارد می شود و می تواند شامل بررسی فعال کننده ها ، دستگاه های سنجش ، موانع ، دستگاه های تأخیر و علامت گذاری باشد.

 

    تعمیر و نگهداری منظم مطابق با دستورالعمل های سازنده باید توسط یک شخص ذی صلاح انجام شود و یافته های موجود در دفترچه یادداشت باشد.

 

    دفترچه یادداشت باید حاوی مشخصات تماس سازنده و نصب کننده ، شناسایی وسایل ایمنی / محافظتی ، دستورالعمل های استفاده ، الزامات تعمیر و نگهداری ، جزئیات مربوط به نگهداری / به روزرسانی ها و غیره و مشخصات شخص مسئول باشد.